Det är 28 år sedan Norge senast var med i VM. Hur ironiskt att min väldigt fotbollsintresserade pappa dog två månader innan det var dags igen. Jag känner det nästan som en skyldighet att engagera mig i Norges VM-saga detta år. För min egen skull såklart, men också för pappas.Jag hade dåligt samvete för att jag inte såg förra matchen. Därför sitter jag nu vaken inför nattens match 02.00. En väldigt korkad idé rent sömnmässigt eftersom jag kommer bli väckt strax innan sju och ska ta hand om små människor. Men levde ju med grov sömnbrist i månader när Henri var liten och snittade kanske 3 timmar sömn varje natt. Och det här med sammanhängande sömn är fortfarande ett koncept som är väldigt avlägset för mig. Alltså borde jag kunna ta mig igenom morgondagen. Det här är ju ingenting?? Om det är någon som är van är det jag.Någon annan som också är vaken?På fredag blir det extra spännande. Då möts Norge och Frankrike, en rimlig tid dessutom och inte mitt i natten. Flaggor ska hissas här hemma och förloraren får ta ner sin flagga. Haha alltså jag är så taggad. Tänkte gå all in och köra norskt tema på snacks och dryck...men kom inte på någonting gott? Så det får ju bli franskt tema. Frankrike har redan vunnit det gastronomiska, ingen tvekan där. Norge kan få fotbollen.