Lite smått och gott från mitt liv: Theas hörna <3 Vet inte helt hur vi tänkte när vi köpte ett hus med endast två sovrum. Nejdå, tanken är att dela vårt sovrum till två om några år. Man använder inte sitt rum förrän man är typ 3 ändå? I alla fall inte när sovrummen ligger på andra våningen tänker jag. Sist på bollen, men är också besatt av crispy chili oil. Vill ha det på allt! Mycket mer umami och mindre spicy än jag förväntade mig. Det är så mysigt med våra fotbollskvällar. Här höll jag på Frankrike för att vara snäll. Men inget mer med det nu. På fredag är det Frankrike vs Norge. Må bästa landet vinna. (Mitt). En dag var jag i Malmö och träffade Ida. Vi hade ett nostalgiskt ärende och körde förbi där vi jobbade för tio år sedan. Ett helt liv sen samtidigt som det känns som igår. Men började med lunch på Poms mackor i Saluhallen. Den krispiga potatisen med majo var topp tre godaste jag ätit 2026. Vet inte vad de två andra grejerna skulle vara, men garderar mig. Avslutade vår nostalgidag med kaffe och kaka. Ida <333 Tänk vilken tur att vi hamnade på samma jobb. Våra kontor låg vägg i vägg och vi fick instruktioner om att mejla varandra om det var något. Haha så knäppt? Istället tog jag mod till mig och knackade på hennes dörr och så stod jag liksom i dörröppningen, vågade inte gå in. Men så sakta men säkert blev vi modigare och en morgon köpte jag tomtelatte från EH och tog med till henne. Sen var vi kompisar! Ganska snart dissade hon sitt kontor och fixade skrivbord bredvid mitt och vi blev jobb-BFFs. Fick dejavu till för ett år sedan när jag gick prick här i denna backe fast med Henri i vagnen. Det var så tungt och ont och fruktansvärt jobbigt. Kände bara fy fan vad glad jag är att jag inte är gravid?? Tack och lov för en sommar o-gravid! Har haft på mig tomattröja! Haha blir så glad av den. Köpte XL för att jag ville ha den oversize och under har jag en slipklänning med spets. Så skönt och luftigt!Länk till t-shirten här. Och klänningen här. Midsommar-prepp. Årets franska potatissallad blev nog mig bästa version hittills. Gjorde den på färskpotatis och extra mycket dressing. Henris prepp var att göra godispåsar till sina kompisar, hehe. Jag har nu tagit kollagen i tre månader och enligt vad jag läst är det nu jag kan börja se resultat. Gör jag det då? Haha vet inte. Tror inte det? Men det är väl som med allt annat – hudvård, vitaminer osv. Om något blir bättre vet jag ej, men det utesluter ju inte att det skulle kunna vara sämre utan?I alla fall, tog Oslo Skin lab först som har kollagen i portionspåsar. Smidigt absolut, men rådfrågade chatten och fick tips om denna likvärdiga produkt som blev mycket billigare. Länk till kollagen. Det var det för idag. Puss!