Senaste dagarna i mitt liv, häng med! Gjorde det där avtrycket äntligen och haha det var ju helt omöjligt med en 9 månaders. Detta blev iofs kul, men gick tyvärr hål i den så jag fick göra om. Slutade med att jag offrade hennes sovstund eftersom jag var dum nog att pressa handen när hon sovit i 10 minuter istället för när det skulle vara ok att hon vaknade. Jaja. Nu har jag mitt avtryck i alla fall. På nationaldagen var vi på Fredriksdal. Fick nääästan en bild på oss alla innan Henri kutade iväg. På kvällen grillade vi hos Caroline och Hannes. De hade dukat i trädgården och det var så mysigt. Och förvirrande. Tänkte att det var midsommar minst tjugo gånger. Dagen efter sov Thea i fyra timmar. Hon sover kanske en timme annars så detta var helt sjukt. Vi stirrade halvt oroligt på monitorn och kom fram till att vi nog måste väcka henne? Eller?När hon vaknade hade hon två nya färdigheter och lärt sig tre nya ljud <3En av färdigheterna är att göra pruttljud med munnen så att det kommer bubblor. Det har varit så dåligt väder på sistone. Regn varje kväll. Men mysigt ändå. Dukade upp massa gott och så såg vi Je M'apelle Agneta. Henri har fått en ny cykel. Med trampor! Den han haft hittills har han lånat av en kompis. Åh han är så stolt och glad. Jag minns ju själv när jag var 4 och fick min första cykel <3 Det har blivit många långa rundor i skogen med hans sprillans cykel.Tyvärr är han ju nu SVINSNABB. Han försvinner ur mitt synfält på två sekunder. Han brukar alltid cykla hem från förskolan, men jag tror inte vi kan göra det längre. Han är superduktig och vet vad som gäller och stannar vid varje gata och väntar. Men jag känner att jag mister kontrollen. F säger att jag också får börja cykla med Thea i barnstol, men jag vet inte. Känns ändå läskigt? Fick stopp på honom när jag ropade om våfflor, hehe. Mycket lyxigt att vi har en våffelstuga i vår skog. En av mina mest lagade vardagsmiddagar ser ni här. Kyckling och broccoli är två säkra kort när H är inne i en kräsen period. Har därför alltid det hemma. Sen ser jag till att ha någon typ av grädde, lök, soltorkade tomater och fond hemma också. Vips har man en god kycklinggryta! Den är så tacksam, man kan slänga i tomater som börjar bli dåliga osv. Fräs med tomatpuré och addera en liten sked dijonsenap så blir den extra god. Och basilika! Har tre plantor i mitt fönster alltid. Gick med min bebis i sele igår... ...när det började ösregna. Hon blev förskräckt och förtjust på samma gång. Man fattar ändå, sån märklig grej att det bara forsar ner från himlen helt plötsligt? Och så slog jag slag i saken och beställde mina vuxen-målarböcker! Har målat varje kväll och älskar det. Valde varianter som hade ganska stora fält, orkar liksom inget pill. Det ska bara vara avslappnande. Började med det här:Cozy & calm målarbokMat & snacks målarbokTuschpennor, 64 färger dubbla spetsar