Hej på er. Skulle publicerat detta inatt, men somnade : ))Då var jag vaken mitt i natten och tittar på fotboll i vanlig ordning. Ledsen att denna blogg blivit en fotbollsblogg just nu btw. Natten till onsdag såg jag Norge vinna över Senegal och kvalificera sig vidare i VM. Är så glad att jag var uppe och tittade. Tror det kommer bli ett core memory. Log när de norska fansen "rodde" utanför slottet och skulle väcka kungen. Vid 03 fick jag sällskap av Thea som saknade tutten, hehe. Sen satt hon såhär snällt och lekte med sina saker resten av matchen. Lilla älsklingen. Hmm annars då? Såhär såg vi ut på midsommar. Firade tillsammans med Henris kompisar + föräldrar i år. Först var vi på Fredriksdal för att dansa runt stången och springa av oss. Såg prick ut som på midsommar 2024. Samma klänning och diadem. Sen hem, förbereda efterrätt och sen gick vi hem till en av kompisarna på grillkväll. Fick byta om för var genomsvettig eftersom det plötsligt blev 100 grader på midsommar. Så mysig kväll verkligen! Ett lifehack att hänga med folk som har barn i samma ålder. Dagen efter var vi svintaggade på att få se Sverige spela fotboll (i rimlig tid). Hypade upp detta för Henri hela dagen och sa vi skulle ha massa snacks osv osv. Henri var sådär intresserad och körde dubbelskärm, hehe. Men tur var väl det för matchen sög. Men att spela fotboll tycker han är kul. Det är match i trädgården varje kväll. Peak trädgårdsliv. Insåg för sent att jag ju vill ha en Norge-fotbollströja. Letade land och rike runt (nåja Helsingborg), utan att hitta. Men hittade till slut en på H&M. Storlek 11 år. Bättre än inget??Gick förresten till alla stora sportaffärer och i en av dom blev kvinnan som jobbade där typ irriterad när jag frågade. ”Varför skulle vi ha det när Sverige är med i VM” fnös hon. Känner generellt att vissa inte riktigt…unnar Norge detta. Man stör sig. Ro-grejen är töntig. På Nyhetsmorgon dagen efter nämndes det knappt förutom när en av programledarna sa ”är det bara jag som tycker det är kul med Norge”. Sen skulle det snabbt konstateras att de ÄR dåliga, förutom Haaland.När det var Island tyckte vi ju det var kul. Varför inte nu?Inatt när Sverige gick vidare som trea i gruppen skrevs det på Aftonbladet att det är mest sannolikt att vi kommer få möta Frankrike. Inget om Norge. Är de ens med i VM enligt Sverige? haha. När jag gick in på VG var förstasidan-rubriken att Norge kanske kommer få möta Sverige. Alltså jag fattar att det är mest sannolikt att Frankrike vinner ikväll, men varför kan vi inte drömma lite för vårt grannland som inte varit med i VM på 28 fucking år. Men berätta gärna om denna tolkning är helt felaktig? Känner mig som en obekräftad flickvän som vill bli seddddd. Älsklingen som somnade till avsnittet när Daniel Tiger får en lillasyster. Han vill se det om och om igen <3 Hejdå vinkar lillasystern.